מנדלבליט: רה"מ מבין שאני לא יכול לדבר איתו על הבדיקה"

בעניין מסמך יצחקי אמר מנדלבליט, "אכן לא ידעתי על קיומו. ביום שפורסם קיומו של המסמך, פיניתי את הלו"ז שלי, כיון שחשבתי שזה הנושא הכי חשוב לברר, שאין איסוף מידע. ואכן, זה נשלל. אני לא מעוניין להתייחס למסמך, כיון שהוא חומר מודיעיני סודי של המשטרה
איתי גדסי No Comments on מנדלבליט: רה"מ מבין שאני לא יכול לדבר איתו על הבדיקה"

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדיון בוועדת חוקה: "אני יושב עם ראש הממשלה ומאידך מתנהלת כנגדו בדיקה ואנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. זה לא קל, לא לי ולא לו. חייבים לסמוך עלי ועל רוה"מ שנדע לעשות את ההבחנה" • יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: ליועמ"ש יש תפקיד רב עוצמה, ותפקידו לא מעוגן בחוק

צילום: קובי גדעון, לע"מ
בעניין מסמך יצחקי אמר מנדלבליט, "אכן לא ידעתי על קיומו. ביום שפורסם קיומו של המסמך, פיניתי את הלו"ז שלי, כיון שחשבתי שזה הנושא הכי חשוב לברר, שאין איסוף מידע. ואכן, זה נשלל. אני לא מעוניין להתייחס למסמך, כיון שהוא חומר מודיעיני סודי של המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה נאות לבקשת יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ח"כ ניסן סלומינסקי והעביר סקירה על עבודתו, על הנושאים שעל סדר יומה של הוועדה, ועל נושאים שנמצאים על הסדר יום הציבורי.

במהלך דבריו התייחס היועץ לבדיקה שמתנהלת כנגד ראש הממשלה ואמר "אני יושב עם ראש הממשלה בישיבות עבודה בשאלות קרדינליות, ומאידך מתנהלת כנגדו בדיקה ואנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. זה לא קל, לא לי ולא לו. חייבים לסמוך עלי ועל רוה"מ שנדע לעשות את ההבחנה. אני לא מרבה להגיע לישיבות ממשלה בין היתר מסיבה זו."

"יש בלבול גדול בציבור בין בדיקה לחקירה. יש הנחיית יועץ בנושא, הנושא הזה נדון בימים אלו בבג"ץ. הרציונל בין בדיקה לחקירה, כאשר יש חשד סביר לביצוע עבירה, ויש חומר מודיעיני שאני נחשף אליו, בדרך כלל מהמשטרה, זה מחייב אותי לעבור לחקירה, לא משנה במי מדובר. לעומת זאת, אם הדברים לא עולים לכלל חשד סביר, צריך לעבות את החומר. לעיתים מהמידע אני לא רואה חשד סביר אבל אני לא יכול לעזוב את זה. אם יש הרבה חומר, צריך לחקור אותו במסגרת בדיקה אין ברירה אחרת. אז יתברר אם יש חשד סביר, נעבור לחקירה או שהחשד יוזם. יש שיקול משני, במי מדובר. השלב השני מורכב. זה פועל לשני הכיוונים. לעיתים בחשד כנגד אזרח מן המניין, זה לא היה מגיע לחקירה. אולם לא ניתן להתעלם ממי שמחזיק במשרה משמעותית. מאידך, אנו צריכים להיות מאוד זהירים. כשמדובר בשר או בראש ממשלה, יש לכך השלכות כבדות משקל. בעיני, המבחן הוא חשד סביר."

במענה לשאלת ח"כ מיכל רוזין בעניין פרסום החשדות, היועץ השיב "יש לציבור זכות לדעת. אבל חובה לחקור כראוי. אני לא מתכוון להזיק לחקירה. לדבריו, רוה"מ לא יודע כלום. פרסמתי הודעה לעיתונות בה נכתב כי רוב הידיעות שפורסמו, אינן מדויקות וזה בלשון המעטה."

בעניין מסמך יצחקי אמר מנדלבליט, "אכן לא ידעתי על קיומו. ביום שפורסם קיומו של המסמך, פיניתי את הלו"ז שלי, כיון שחשבתי שזה הנושא הכי חשוב לברר, שאין איסוף מידע. ואכן, זה נשלל. אני לא מעוניין להתייחס למסמך, כיון שהוא חומר מודיעיני סודי של המשטרה. זה ליבת הסוד, ויש הסבר לכל מה שמופיע במסמך. לאחר שנלמד את השתלשלות הדברים, אני אוציא מידע לציבור איך לא יחזור על עצמו מצב כפי שקרה, שלא ידעתי על קיומו של המסמך." מנדלבליט הכחיש את האמירה שיוחסה לו כאילו הוא מתנגד להחלפתו של יצחקי. "לא אמרתי שאני מתנגד להחלפתו, אף שאני מאוד מעריך אותו. הדברים לא יצאו מפי."

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר אנו סומכים על היועמ"ש שהוא יבצע את עבודתו נאמנה, וינווט את הספינה במים סוערים בבטחה. יחד עם זאת, ליועמ"ש יש תפקיד רב עוצמה, ותפקידו לא מעוגן בחוק. סלומינסקי סבור כי הגיע העת להסדיר בחוק את סמכויותיו ולהגדיר את תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה.



0 תגובות